دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۴۲:۵۷مترجم: شهربانو جمعه پور

مسابقه بین المللی ربات های زیردریایی کنترل از راه دور برگزار شد

باشگاه خبری فراساحل: پانزدهمین دوره رقابت های بین المللی سالانه ربات های زیردریایی کنترل از راه دور، تحت عنوان MATE"" در تاریخ 23 ژوئن سال جاری میلادی (پنج شنبه/ 3 تیر)، در آزمایشگاه شناوری خنثی، مرکز فضایی جانسون ناسا، واقع در هیوستون  ایالت تگزاس برگزار شد.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از Subsea World News، ناسا و اداره سیستم های فضایی (OSS) به دنبال استفاده از ربات های زیردریایی (چشم دریا) هستند. به همین منظور، رقابت MATE در سال جاری میلادی، به برجسته کردن این موضوع که چگونه فناوری هایی که برای استفاده در محیط خشن اقیانوس تولید می شوند، در فضای بیرونی نیز به کار می‌روند و بالعکس، مبادرت کرده است.


در مسابقه MATE، اعضای K-12 و دانشجویان دانشکده ها و دانشگاه های سراسر جهان در زمینه طراحی و ساخت ربات¬های زیردریایی کنترل از راه دور (چشم دریا) که قادر به انجام فعالیت در شرایط غیراقیانوسی باشند، با یکدیگر رقابت کردند.


ساختار طبقاتی این مسابقه، دارای مکمل های آموزشی مبتدی، متوسط و پیشرفته بود که به دانشجویان، فرصت بهبود به کار بستن مهارت هایشان را داد. این مهارت ها، زمانی به کار می آید که آن ها، ربات های کنترل از راه دور پیچیده تری را برای مأموریت-های پیچیده و پیچیده تر، طراحی و تولید می کنند.


مرکز آموزش فناوری پیشرفته دریایی (MATE)، از ربات های زیردریایی کنترل از راه دور یا چشم دریاها برای آموزش علوم فناوری، مهندسی و ریاضیات  استفاده می کند و از این طریق، دانشجویان را برای مشاغل فنی آماده می نماید. MATE با همکاری کمیته ربات های زیردریایی کنترل از راه دور و جامعه فنون دریایی، مسابقه مورد بحث را برگزار کرد.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل، این مسابقه به عنوان راهی برای درگیر کردن دانشجویان با علوم فناوری، مهندسی و ریاضیات و در معرض مشاغل علمی و فنی قرار دادن آنها برگزار شده است. این مسابقه همچنین، تشویق دانشجویان برای بهبود و به کاربردن مهارت های فنی، حل مسئله و کار گروهی را در دستور کار خود داشته است. تأمین بودجه، مواد و تخصص فنی برای پشتیبانی از یادگیری دانشجویان و آماده سازی آنها برای ورود به صنعت، توسط افراد ماهری که می توانند نیازهای نیروی کار را تأمین کنند، از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه بوده است.



  کد خبر : 1918
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  مترجم: شهربانو جمعه پور

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :